donderdag, mei 05, 2011

Kl...zooi.

Echt handig die OV-chipkaart. Eind vorig jaar reizen op saldo bij de NS geactiveerd, automatisch opwaarderen geactiveerd en ontdekt dat het allemaal niet zo simpel werkt. Probleem met uitchecken opgelost en mijn geld terug gekregen, ontdekt dat voor trajecten waarop je deels met NS en deels met b.v. Veolia reist die chipkaart nogal onvoordelig uitpakt. Inmiddels ook ontdekt dat ik zaterdag naar Emmen goedkoper uit ben als ik gewoon strippenkaarten koop en niet die chipkaart gebruik.

Alles bij elkaar er al meer tijd ingestoken dan ik in jaren kwijt zou zijn geweest aan het gewoon uit de automaat trekken van kaartjes.

Komt vanmorgen met de post mijn nieuwe voordeelurenkaart binnen. Kan je een groot deel van het verhaal opnieuw gaan doen. Waarbij de bijgeleverde informatie niet echt duidelijk is en je dus eerst tegen 10 cent per minuut de informatielijn kunt gaan bellen. Ik moet dus op die nieuwe kaart automatisch opwaarderen aanzetten volgens hen. Op de oude kaart moet ik die juist uitzetten. OK, via internet dat laatste gedaan, daar krijg je dan dus een brief van waarna je het een en ander nog bij de balie van b.v. NS definitief moet laten maken. Dan kan gelijk ook het nog er op staande saldo overgezet worden op de nieuwe kaart.

Nieuwe kaart ingevoerd, blijkt daar automatisch al "automatisch opwaarderen" voor geactiveerd te staan. Ga ik dus vermoeden dat met dat opzeggen het voor die nieuwe kaart ook weer uitgezet wordt. Bovendien gaat mijn nieuwe abonnement op de nieuwe kaart in op 26 mei terwijl de oude tot en met 25 mei geldig is.Geen enkele overlap dus om dingen op het juiste moment te regelen.

Ik zal als ik die brief om dat stopzetten te activeren heb dus toch maar even wachten met het activeren daarvan, want de oude kaart heb ik tot en met 25 mei nog nodig. Ik ga echter 27 mei op vakantie (de jaarlijkse week rond Hemelvaartsdag), dus dan moet het inmiddels wel geregeld zijn.

Kunnen jullie het allemaal nog volgen? Ik doe de moeite niet eens meer, ik neem tegen die tijd wel een uur eerder de bus en dan mogen ze het op het station allemaal haarfijn uit gaan leggen en voor me in orde maken.

Geen opmerkingen: