vrijdag, juli 22, 2011

Het moet toch niet gekker worden.

Schrijf ik een paar dagen geleden dat Malle Pietje verdwenen is (waarschijnlijk omdat zijn personeel verhuisd is), zitten er vanmiddag ineens twee zwarte beesten bij de achterdeur te wachten tot het etensbakje weer gevuld wordt.

En ja hoor: kijk maar naar het scheurtje in het oor: een van de twee is toch echt Malle Pietje. De eerste keer verscheen hij na een maand of drie weer, nu is hij ruim meer dan een half jaar weg geweest. Ik houd het nog steeds op een verhuizing van zijn personeel maar kennelijk is hij weer ontsnapt en naar zijn vertrouwde omgeving teruggekeerd.


Hij ziet er wat rommelig uit met een minder verzorgde vacht dan ik van hem gewend was maar heeft over eten kennelijk geen klagen gehad want echt afgevallen is hij toch niet. Wel duidelijk wat verwilderd: waar ik vroeger gewoon zijn bakje weg kon pakken of er iets uitpakken danwel bij gooien terwijl hij aan het eten was begint hij nu echt te grauwen als er iets of iemand onder het eten in de buurt komt.

Aangezien ik alleen weet in welke straat hij oorspronkelijk thuishoorde en niet wie zijn personeel waren zal ik het voorlopig maar zo laten: ik heb maar een tweede schoteltje gepakt en zal de komende tijd dus wat sneller door de brokjes heen raken.

Geen opmerkingen: