vrijdag, juli 22, 2011

Landkaartje.

Mijn verplaatsingen vinden meestal lopend of op de fiets plaats en binnen het gebied dat ik daarmee kan bestrijken weet ik de weg wel. Kaarten heb ik dan ook zelden nodig. Toch kreeg ik gisteren een landkaartje aangeboden.


De vlinder die in het Nederlands naar die naam luistert wel te verstaan. En om niet te veel uit de toon te vallen na het logje van gisteren zocht deze maar een gele ondergrond uit om te posteren: de gulden roede (ik heb een lage variëteit hiervan die bovendien nog het voordeel heeft wat minder te woekeren dan de bekendere tot anderhalve meter hoge soort).

Door de wind viel het nog niet mee het beestje scherp op de foto te krijgen, maar uiteindelijk is dat toch nog redelijk gelukt. Ook met de onderkant van de vleugels die duidelijk laat zien waar deze vlinder zijn naam aan te danken heeft.

Geen opmerkingen: