Na het zien van wat reclameblokken (BBC en wat andere zenders zonder reclame doen het nog steeds niet weer naar behoren bij Digitenne) kom ik tot de conclusie dat fabrikanten en reclamemakers kennelijk van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten verzinnen om de kooplust te bevorderen.
Want wat moet ik anders denken van al die autoreclames waarin de bijtelling (of het ontbreken daarvan) het belangrijkste verkoopargument lijkt terwijl dit voor de overgrote meerderheid van de autokopers totaal niet interessant is, zelfs tot verwarring blijkt te leiden bij nogal wat mensen?
En wat van een 96 uurs deodorant? Die moet toch wel verzonnen zijn door een enorme smeerlap die zich niet of nauwelijks pleegt te wassen, want anders had hij zelf wel verzonnen dat dit nogal onzinnig is omdat een fatsoenlijk mens bij iedere wasbeurt 72 van die 96 uur door de afvoer spoelt?
En dan die reclames die ik zie waarin er nadrukkelijk op gewezen wordt dat de mensen daarin géén acteurs zijn. Kennelijk bedoelt om een betrouwbaarder indruk te geven. Dat werkt dan voor mij averechts: als iemand zo zijn best doet om betrouwbaar te lijken begint er bij mij ergens iets te kriebelen. Bovendien: zelfs die niet-acteurs spelen gewoon het hen opgedragen rolletje en spreken de door de reclameboys verzonnen tekst uit.
Dan is er ook nog een conditioner waarvan je zo licht in je hoofd wordt dat ieder gevoel voor realiteit en verantwoordelijkheid totaal verdwijnt.
En een toiletverfrisser die werkt als je doorspoelt maar ook als je dat niet doet. Sorry hoor, maar zulk soort informatie daar zit ik bepaald niet op te wachten. Hoe goed die verfrisser ook werkt, niet doorspoelen is gewoon smerig.
Tot slot (je moet ergens stoppen, want eigenlijk kan ik nog wel wat A4-tjes vullen) is er een bronwatertje dat door kenners zeer gewaardeerd wordt. Die kenners blijken vervolgens kreeften, octopussen en andere zeedieren te zijn. Kenners van zout water dus. Dat roept bij mij niet echt de lust op zo'n fles zeewater aan te schaffen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten