zaterdag, januari 21, 2012

Opgeruimd.

Naast de drukte met wat btw-aangiftes, de administratie van de motorclub die weer afgerond moet worden, twee nagekomen aangiftes over 2010 (betrokkene kwam er achter dat de belastingdienst nu echt boos begint te worden en echt zou gaan schatten met een flinke boete erbij)en het alvast completeren van mijn eigen lijsten met gegevens die voor de belastingaangifte van belang zijn houd ik me momenteel bezig met het opruimen van diverse zaken.

Zo heb ik altijd nog restanten staan van de nalatenschap van een overleden vriend waarvoor ik executeur testamentair was. Daar heb ik maar eens de spullen tussen uitgehaald waar ik toch niet mee naar rommel-/Koninginnedagmarkt ga lopen slepen (zoals klein huishoudelijk: serviesgoed, glaswerk, opbergbakjes in vreemde maten die ik zelf toch ook niet kan gebruiken, plastic vergiet, wasteil e.d., wijnrekje en diverse incourante zaken als cassettedeckjes, diacarroussels etc). Er staan nu dus vier grote dozen klaar voor de kringloopwinkel (Hart in Friesland: daar gaat de opbrengst tenminste naar het goede doel).

Ook vier dozen oud gereedschap (steek/ringsleutels, schroevendraaiers, doppen{sets} etc) staan klaar om afgevoerd te worden: die gaan naar Gered gereedschap. Ze wegen alleen als dieplood dus dat ga ik niet op de fiets doen, maar eens zien of een kennis een keer met me naar de Gamma of Praxis kan rijden.

Dan had ik nog een wastafel waarvan de afvoer gescheurd was. Al jaren. De provisorische reparatie met ducktape had inmiddels ook zijn beste tijd gehad met tot gevolg dat ik geen warm water meer kon gebruiken in die wastafel. Na wat zoeken en wat pas en meetwerk (het was een hele oude wastafel met een -tegenwoordig-ongebruikelijke maat afvoeropening) is het gelukt een nieuwe afvoer + sifon te vinden dus dat is nu ook weer in orde.

Verder had ik her en der in huis zaken in oude schoenendozen e.d. staan. Die langzaam maar zeker uit elkaar dreigden te vallen. Maar ook stond nog ergens een stapeltje plastic mandjes. De voorraad kaarten voor iedere denkbare gelegenheid, de partij zeepjes/zepen, proefflacons shampoo (handig voor de vakantie), de voorraad zaden voor de tuin en nog zo het een en ander aan spul dat los in de kast al snel een rommeltje wordt zit dus nu netjes in die mandjes en die dozen zitten bij het oud papier.

En nu ik toch bezig was ben ik ook de computer maar eens op gaan ruimen. Er stonden nog belastingprogramma's e.d. op van 2006 en eerder en die zijn inmiddels toch niet meer bruikbaar en zijn dus verwijderd. De emails en correspondentie betreffende het overlijden van mijn moeder heb ik wel even op cd gezet, maar is nu ook van de pc, net als een paar honderd mails die inmiddels totaal niet interessant meer waren.

Ook de correspondentie is flink uitgedund. En bijlages bij emails zijn in diverse mappen (foto's, correspondentie, puzzels - die krijg ik wekelijks maar niet altijd kom ik ertoe ze gelijk te maken, daardoor waren er een flink aantal van die mails blijven staan) opgeslagen zodat de mails weg konden.

Daarna schijfopruiming op de pc losgelaten en uiteindelijk had ik ongeveer 5 Gb meer ruimte dan voor deze acties.

In het een en ander is echter wel de nodige tijd gaan zitten, met tot gevolg dat het hier wat stil bleef. Hoewel ik de samenvatting/rapportage van de financiën van de motorclub nog moet maken hoop ik de komende tijd toch wat vaker iets te schrijven en bij jullie te lezen.

Geen opmerkingen: