donderdag, maart 01, 2012

Cijfertjes.

Terwijl de regering mag gaan nadenken hoe ze ons met ons allen nog een flink aantal miljarden uit de zak kunnen kloppen probeer ik momenteel hetzelfde, maar dan met wat kleinere bedragen, bij hun te doen of in ieder geval te zorgen dat er zo min mogelijk naar toe gaat.

Of te wel: de tijd voor de belastingaangiftes is weer aangebroken. Veel drukte dus voor mij, maar hopelijk levert het weer genoeg zakcentjes op om met Hemelvaart weer een week uitgebreid van wat rust op de Veluwe te gaan genieten.

Ondertussen ben ik vorige week ook nog in Groningen geweest voor de driemaandelijkse controle en weer voor drie maanden in orde bevonden. Alleen het gehalte van een van de medicijnen was iets te hoog in mijn bloed dus wordt dat binnenkort nog een keer gecontroleerd. Is het dan weer te hoog dan volgt overleg over het eventueel verlagen van de dosis.

Aanstaande maandag mag ik weer naar de tandarts om te bekijken of het tandvlees genoeg hersteld is om een nieuw gebit aan te meten. Ik hoop dat dit zo is, want ik wordt een beetje flauw van de soep en brinta ondertussen.

En zaterdag is er dan ook nog de ledenvergadering van de motorclub. Alle voorbereidingen daarvoor zijn inmiddels rond. Inclusief het opstellen van een aantal voorstellen om een aantal zaken formeel te regelen: een aantal zaken was weliswaar al jarenlang gebruikelijk binnen de vereniging maar bleek nooit formeel op papier gezet en na een aankondiging daarvan in een ledenvergadering aangenomen. Met tot gevolg dat we er uiteindelijk geen beroep op blijken te kunnen doen op het moment dat iemand dwars gaat liggen. Nu staan ze dus als punt op de agenda en zullen ze nadat ze tijdens de ledenvergadering zijn aangenomen (daar ga ik althans wel van uit) als bijlage bij de statuten worden verstrekt aan de leden.

In de tuin begint inmiddels van alles te groeien. Op dit moment vooral zaken die ik liever niet te hard zag groeien zoals paardenbloemen en gras, maar gelukkig wordt dat enigszins gecompenseerd door de sneeuwklokjes en krokussen die ook in volle bloei staan. Hopelijk vind ik wat tijd en goed weer tussen de aangiftes door om te voorkomen dat vooral dat gras al te zeer uit de hand loopt.

En nu ga ik de volgende enveloppe met jaaropgaves en dergelijke napluizen en op een rijtje zetten wat de leverancier daarvan nog vergeten is er bij te doen.

Geen opmerkingen: