vrijdag, maart 09, 2012

Opruiming.

Om af en toe even iets anders te doen dan cijferwerk ben ik maar eens begonnen wat opruiming te houden.

Zo heb ik altijd nog spullen staan uit de nalatenschap van een overleden vriend. Zes dozen met boeken en twaalf kratten met allerhande. Daar zat nogal wat spul tussen waarmee ik toch niet meer naar rommelmarkten en dergelijke ga slepen. Na het nodige sorteerwerk had ik dus vier grote dozen en een niet helemaal gezonde vouwkrat van dat soort spul alsmede wat losse zaken die in ieder geval wel weg konden. Daar heb ik vandaag Hart in Friesland dus blij mee gemaakt: een kringloopwinkel waar de opbrengst naar goede doelen gaat en die ik dus liever steun dan de andere kringloop hier die volledig commercieel is.

Vervolgens ben ik de verzameling videobanden maar eens doorgenomen. De videorecorder staat tenslotte al een tijdje aan de kant. Een aantal banden wil ik nog wel digitaliseren, maar voor de meeste vind ik dat de moeite niet waard: al die films etc. zijn als ik ze toch weer eens wil zien vast wel ergens op DVD of op internet te vinden. Voor de bespeelde banden had de kringloop trouwens geen belangstelling dus die gaan naar de stort.

Volgende item: een flinke verzameling archiefdozen met motortijdschriften. De bladen die ik incidenteel kocht heb ik inmiddels bekeken, er alles bij elkaar een stuk of dertig pagina's uitgehaald die ik nog wel de moeite van het bewaren vond en vervolgens de rest (een kilo of 7) in de papiercontainer laten zakken.

Nu ben ik bezig met de collectie BigTwin: wat losse nummers tot nummer 31 en van nummer 32 t/m 100 compleet. Allemaal aardig gedateerd: nummer 100 is uit 1995. Ik reed in die tijd echter heel veel motor en ik weet dat er in diverse exemplaren foto's van motortreffens e.d. staan waar ikzelf of mijn motor op te zien zijn. Wordt dus even bladeren om die exemplaren er tussenuit te zoeken en toch maar te bewaren, maar uiteindelijk gaat dit ook weer circa 10 kilo oud papier opleveren (tenzij iemand heel hard begint te roepen "die wil ik wel hebben": geef dat dan even aan in de reacties of via een mailtje - ik denk er tot zondag nog wel mee bezig te zijn, daarna zitten ze bij het oud papier).

Het ruimt lekker op.

Geen opmerkingen: